Amint ígértem, folytatom a gondolatmenetet, hogy segítsek az iskolaválasztásban.
Egy oktató párhuzamosan maximum 10-12 tanulóval tud foglalkozni – így tud elegendő idő jutni mindenkire anélkül, hogy túl sok idő telne el két vezetés között, és a tanuló belátható időn belül vizsgára is bocsátható.
Másrészt a kifeszített órarendek miatt a tanuló oldaláról is jó, ha van rugalmasság. Mivel az oktatók mind 100%-on dolgoznak, az a tanuló tud nagyobb eséllyel jönni, aki megbízható (nem késik, a megbeszélt időpontokat nem mondja le), és hajlandó a kevésbé népszerű időpontokban is órára jönni. Tapasztalatom szerint mindenkinek az a legkényelmesebb, ha délután 5-től 7-ig vezet, de egyrészt ez nem megoldható, hiszen egyszerre csak egy helyen tudunk lenni, másrészt nem is ideális a dugóban araszolni óradíjban. Ha valakinek van lehetősége délelőtt vezetni, akkor jobb forgalmi helyzetben, és sűrűbben is tud vezetni.
A kevés oktató – sok tanuló helyzetnek persze előnye is van: becsületes autósiskolának nem érdeke az, hogy egy tanuló minél több pótórát vegyen a kötelező gyakorlati órák fölött, hiszen mindig lesz új tanuló. Árainkat böngészve láthatod, pótóráink díjai nem magasabbak, mint az alap órák – mi is abban vagyunk érdekeltek, hogy minél alacsonyabb óraszámmal megtanulj biztonságosan vezetni és megszerezd a jogosítványt.
A legfontosabb persze, hogy a jogosítvány megszerzése után magabiztosan, tudásunkat és a gépjármű képességeit helyesen felmérve, szabályosan, biztonságosan közlekedjünk. Rutint csak hosszú évek gyakorlásával lehet megszerezni. Az oktatás során viszont elsajátíthatjuk a balesetmentes közlekedéshez szükséges alapokat és szemléletet, ami remélhetőleg a jövőbeli vezetés során is végigkísér. Azt gondolom, hogy az órák alatt ez kell legyen a legfontosabb cél.